27 novembre de 2025 a les 12:49
El projecte, liderat per David Moreno i Cristina Raya, marca un camí de sortida més per HB Events, amb gran experiència al món del terror, mantenint la seva filosofia de crear universos propis i experiències d’alt nivell. Després d’haver rebut premis internacionals amb Horrorland —considerat pioner al sud d’Europa— i d’haver assolit els 36.000 visitants en la seva darrera temporada a Illa Fantasia, l’equip s’ha proposat ara crear un espai que engresqui també els adults.
Els promotors han adquirit la històrica finca de Ca n’Illa de Dalt, Can Balcells, una casa noucentista que va enamorar els creadors i que compta amb 69.000 metres quadrats de terreny amb un aparcament inclòs. I la coincidència ha volgut que fos a la Garriga on es va trobar aquest espai, que obrirà les seves portes entre el 6 de desembre i el 5 de gener i que espera rebre 22.000 persones fins a principis de gener. Un dels promotors, David Moreno, es mostra molt satisfet que Winterland pugui obrir les portes a la Garriga.
La casa principal, també coneguda com a Casa Balcells, és el punt de partida de l’experiència i s’ha sotmès a una adequació important des del passat mes de novembre, quan els promotors van adquirir oficialment la casa. El lema de Winterland és "El teu viatge comença aquí" i l’experiència es presenta com un recorregut immersiu a través de diferents mons nadalencs del món, i també de nous universos propis. Els visitants iniciaran el seu trajecte a l’Office Departures, on recolliran un passaport que els guiarà pels set mons: Gate of Illusions, Santa's Home, Magic Garden, Oriental Kingdom, Enchanted Forest, Christmas Village i Wintertainment. Segons van explicar els impulsors en la presentació, hi ha hagut una forta connexió amb les antigues propietàries: les tres germanes Pitarch. Àngela, Maria i Maria Jesús es mostren molt contentes que l’edifici noucentista tingui ara nous propietaris.
L’experiència està dissenyada per a grups reduïts de 10 persones, amb sortides cada tres minuts per evitar aglomeracions i mantenir la immersió. Es preveu que el recorregut duri entre al voltant d’una hora i mitja. A nivell logístic, l’equip ha hagut de treballar de valent per poder adequar l’espai. El projecte ha generat una important oferta laboral, amb 110 llocs de treball directes al parc. De fet, part del càsting es va fer a unes setmanes al Patronat de la Garriga. L’èxit de la proposta ja és palpable en la venda d’entrades. Les sessions nocturnes estan completament esgotades des de fa setmanes. En total, el parc ha venut ja el 70% de l’aforament previst. L'objectiu de l'empresa és que Winterland contribueixi a enriquir l'oferta cultural del territori. I els organitzadors no tanquen la porta a portar més activitats al municipi a Can Balcells durant la resta de l’any.