23 de Maig de 2023 a les 15:02
Les expressions, els lemes, la tipografia i la imatge són alguns dels aspectes que es poden analitzar dels cartells electorals que presenten els partits de la Garriga. Una tasca que ha portat a terme el professor del màster de comunicació política de la UPF, Joel Codina. Segons el seu punt de vista, els diferents cartells tenen aspectes diversos a destacar. D’una banda, destaca que ERC utilitza un cartell genèric amb la cara de la candidata, on perd força la imatge i el somriure que generen afabilitat.
En aquest sentit, considera que el cartell de Junts per la Garriga és una proposta on la candidata apareix amb un lema molt marcat i una imatge de fons diferent i arriscada.
Segons Codina, el cartell de la CUP manté la mateixa línia respecte la proposta de fa quatre anys, on es destaquen els candidats com un grup heterogeni i ampli. I destaca el paper important del lema, que apareix a la part central del cartell.
I, per la seva banda, considera que la imatge del cartell del PSC és de les més treballades i també més clares. Una foto amb un pla tancat, però en segon lloc, considera que hi ha una tipografia que no acaba de resoldre a la perfecció el cartell.
La Garriga En Comú aposta per un cartell molt arriscat amb un lema clar, amb la paraula Sumem de fons, i el més arriscat és la imatge del candidat amb un pla molt tancat
I, pel que fa al cartell de 100% la Garriga apunta que escull una imatge molt frontal a mitja distància, diferent respecte la resta de propostes, amb una tipografia que pot seguir les línies d’altres candidatures.
Tot i les diferents apreciacions que es poden fer dels cartells, Codina deixa molt clar que la capacitat per bastir un bon cartell no té una traducció directa a les urnes. Una disciplina que amb el pas del temps ha anat evolucionat i seguirà canviant durant els propers anys.