30 de Juny de 2023 a les 14:57
Coincidint amb l’inici de l’estiu els usuaris de la línia 3 de Rodalies comencen a impacientar-se per la manca d’informació sobre les obres de desdoblament, a l’estació de la Garriga i, especialment, per conèixer quan es portarà a terme el primer tall de tres mesos, entre Parets i la Garriga, per començar a construir la doble via. Inicialment, el tall s’havia de portar a terme aquest estiu, però entitats com Perquè no ens fotin el tren i l’associació per a la Promoció del Transport Públic comencen a pensar que tindrà lloc a la tardor, amb la tornada a la feina el setembre. Una decisió que consideren que generarà grans problemes de mobilitat. Aquesta informació, i també els detalls que ja coneixen de les obres, són les dades que van donar a conèixer una representació de les dues associacions. Una de les integrants, Maria Coma, explica les principals preocupacions que tenen actualment.
Les entitats saben que el servei substitutori durant el tall contempla un autobús que connectarà el Figaró amb Parets, parant a cada estació. Una situació que no agrada als usuaris, per l’augment del temps de viatge, la manca d’un servei directe, la poca coordinació d’horaris prevista i, a més, consideren que no s’adapten els horaris de les línies d’autobús existents que podrien ser una alternativa. Pel que fa a l’estació de la Garriga, consideren que restringir l’accés a les andanes per l’edifici de l’estació no té en compte que el 90 per cent de la població viu a l’altre costat de la via. A més, caldrà fer ús de passos soterrats per accedir a les andanes que dificultaran l’accessibilitat. A més, les entitats alerten que l’actual configuració de l’estació no permet que la Garriga sigui destí final pels trens. Per tot plegat, Perquè no ens fotin el tren i l’associació per a la Promoció del Transport Públic reclamen que hi hagi canvis en els serveis substitutoris i la reforma de l’estació. Així ho apunta un altre dels membres, Daniel Pi.
A la trobada, que es va celebrar dijous a les set de la tarda a l’andana de l’estació, es van arribar a reunir una vintena de persones, en bona part usuaris i usuàries que utilitzen diàriament la línia 3 de Rodalies. Tot plegat passa per poder fer front comú davant l’evolució actual de les obres. I, especialment, s’apunta a Renfe, com a responsable dels serveis substitutoris, i al Departament de Territori de la Generalitat, que té la competència en matèria de transport interurbà. Les entitats reclamen que no es passin la pilota els uns als altres mentre les persones pateixen les conseqüències de les obres a l’R3.
Clica aquest enllaç per sentir la notícia
Foto / Ramon Ferrandis