2 de Octubre de 2023 a les 14:57
Després de l’anunci que el tall de la línia entre Parets i la Garriga serà el 12 d’octubre, i s’allargarà fins la segona quinzena de setembre, els usuaris de l’R3 demanen més concreció. Malgrat els serveis alternatius inclouen opcions directes per anar del municipi a Barcelona, encara hi ha molts dubtes. Unes idees que el col·lectiu Perquè no ens fotin el tren i l’associació per la Promoció del Transport Públic van visualitzar amb una manifestació dissabte a la plaça del Silenci, on un centenar de persones van simular fer cua esperant el pas d’un carruatge. Una manera simbòlica per posar en dubte l’eficiència dels serveis alternatius. Per tot plegat els usuaris de l’R3 demanen que Renfe i la Generalitat donin més detalls sobre com es podrà baixar a Barcelona i també com es podrà tornar. Així ho manifesta la integrant de la plataforma d’usuaris Perquè no ens fotin el tren, Carme Melcion.
Renfe ha confirmat que hi haurà durant tot el dia autobusos que connectaran les estacions de Parets/Mollet i Centelles -tant de manera directe, com un servei d’autobús que farà parada a totes les estacions de l’R3-. A més, els usuaris de la Garriga disposaran d’autobusos directes en direcció Barcelona, cada 30 minuts, de 6 a 9 del matí. I de tornada de 4 de la tarda a 9 del vespre, també cada mitja hora, que tindrà com a punt de sortida l’estació de la Sagrera-Meridiana. Una millora substancial pels usuaris, tenint en compte els plantejaments inicials de Rodalies. Però consideren que no és suficient i es vol evitar el caos que s’ha viscut els últims mesos a Vilafranca del Penedès o Martorell. Per aquesta raó hi ha algunes premisses bàsiques.
Els usuaris també reclamen que els serveis entre la Garriga i el Figaró -que són els que han de permetre continuar amb tren en direcció nord- estiguin definits de manera clara. Així com els reforços de les línies ja existents d’autobús entre la Garriga, les Franqueses i Granollers, on es pot connectar amb l’R2. Ara s’espera que tot els dubtes es resolguin el més aviat possible, quan falten menys de 10 dies pel tall de la línia. I amb la mirada fixada a les obres d’accés a l’estació, on els usuaris segueixen reclamant que hi hagi un accés directe a les andanes des de la banda del poble, sense passar per l’edifici de l’estació.