16 desembre de 2025 a les 19:05
Des del 15 de desembre i durant les properes setmanes ha començat el repartiment de les targetes que han de servir per obrir els contenidors tancats del nou sistema de recollida de residus que s’ha d’implementar el 2026 a la Garriga. Al mateix temps, també s’estan començant a distribuït els cubells multifracció per aquelles persones que mantindran el sistema porta a porta. Cal recordar que el nou model de recollida de residus de la Garriga, consta de 4 alternatives diferents: contenidors tancats, porta a porta, plataformes emergents i àrees de contenidors tancades. Per això, a partir d’aquest desembre, ha començat el desplegament que consisteix en la distribució de tot aquest material. I, a partir de gener, està previst que comencin a col·locar-se els contenidors de les 49 àrees de recollida que hi haurà per tot el poble. Unes primeres hores que han avançat sense gaire cues i els veïns han recollit els cubells.
Per recollir les targetes, dues per habitatge, i els cubells, només en el cas dels habitatges on es farà porta a porta, només cal dur al punt de recollida el DNI. En cas que l'adreça no coincideixi amb la que apareix al DNI, caldrà portar algun document que acrediti el lloc de residència per atendre els dubtes que puguin sorgir al llarg del procés d’implantació i de repartiment de materials, s’habilitarà un punt informatiu a l’actual Oficina del Porta a Porta.
Un dels fets que ha sobtat més als veïns i veïnes és la informació que se’ls ha donat ja que, segons han comentat, se’ls ha dit que no estarà en funcionament el nou sistema mixt fins el mes d’abril. Una informació diferent respecte les previsions inicials del govern de la Garriga, que de moment manté la idea que el sistema es posi en marxa el mateix mes de gener.
La zona nord de la Garriga (des dels carrers Can Noguera i Bonaire costat nord), té com a punt de distribució la Torre del Fanal, entre els dies 15 de desembre i 17 de gener.A la zona sud, s’han establert dos punts de lliurament de material: Can Luna, entre els dies 15 de desembre i 24 de gener, i el Patronat entre els dies 19 i 24 de gener.Cal tenir en compte que es farà una fase extra de repartiment per a aquelles persones que no hagin pogut anar al seu punt i data assignats. Serà a Can Luna, del 26 de gener al 7 de febrer.Els horaris, per a Can Luna i la Torre del Fanal, seran: dilluns, dimecres i divendres de DUES del migdia a 8 del vespre, i dimarts, dijous i dissabtes de 9 del matí a 3 de la tarda. Pel teatre, és: dilluns, dimecres, dijous i divendres, de DUES del migdia a 8 del vespre, i dimarts i dissabte, de 9 del matí a 3 de la tarda.