Resuming podcast

12 de Juny de 2025 a les 13:07

La Garriga disposarà de busos directes d’anada i tornada a Barcelona durant els 16 mesos que durarà el segon tall de l’R3

Compartir

El 27 de setembre ja és oficialment la data d’inici del segon tall de l’R3 per continuar amb els treballs de desdoblament de la línia entre Parets i la Garriga. Uns treballs que es dividiran en dues fases. La primera, entre setembre del 2025 i abril del 2026, que només preveu servei de tren des de la Garriga en direcció nord, i hi haurà servei alternatiu entre Montcada Bifurcació i l’estació de la Garriga, i servei alternatiu amb l’R4 i el Metro entre Montcada Bifurcació i l’Hospitalet.

I la segona fase, entre l’abril del 2026 i el gener del 2027, el tall de l’R3 serà només entre la Garriga i Mollet-Santa Rosa, i hi haurà servei des de Mollet a l’Hospitalet, i en direcció nord des de la Garriga.

Una actuació que inicialment tenia una durada de 12 mesos i que finalment s’allargarà fins a principis del 2027. En un tram de 17 quilòmetres on es preveu preparar les instal·lacions per disposar d’una doble línia que ha d’augmentar el volum d’usuaris i la fiabilitat del servei. Una informació que es va donar a conèixer dimecres a l’Escola Industrial, a Barcelona, amb la participació de responsables d’Adif, Renfe, del Ministeri de Transports i del Departament de Territori de la Generalitat. El secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, justifica l’allargament del tall per garantir un bon servei en el futur.

El transport alternatiu tindrà un cost de 68 milions d’euros i servirà per donar resposta a més de 21.000 usuaris que es veuran afectats pel tall. En el cas de la Garriga totes aquelles persones que hagin d’agafar el tren en direcció sud. Un pla que preveu un tren entre estacions des Centelles fins a Montcada Bifurcació, durant la primera fase, o fins a l’estació de Mollet-Santa Rosa ,quan es porti a terme la segona fase d’obres. A més, hi haurà serveis directes entre la Garriga i Barcelona en tots dos sentits, igual que des de Centelles. En aquest cas, dos vehicles en hora punta i un en hora vall sortiran o arribaran fins a l’estació de Vic.

En el cas de la Garriga, els autobusos seran de dilluns a diumenge, amb autobusos cada mitja hora, i reforços durant les hores punta, que faran parada a la Sínia i portaran les persones usuàries fins l’estació de Fabra i Puig. Un Pla Alternatiu de Transport es pot anar adaptant a les necessitats o comentaris que es puguin anar recollint. L’alcaldessa, Meritxell Budó, malgrat es mostra optimista apunta que les obres no resoldran tots els problemes de l’R3.

Els més escèptics amb l’allargament de les obres i els anuncis que s’han donat a conèixer són les plataformes que aglutinen els diferents usuaris de l’R3. A través d’un comunicat que signen Perquè no ens fotin el tren, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic i El Ripollès Existeix reclamen que es replantegi el desdoblament tram a tram de la línia. Un desdoblament que en total haurà durat 20 mesos i, si es compleixen els terminis, s’haurà enllestit amb 3 anys de retard. Els usuaris fan una valoració molt crítica. I, per tot plegat, demanen que l’execució de la resta de trams es faci de la forma més simultània possible. Així s’expressa el portaveu de Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras.

Un cop finalitzat el tram de 17 quilòmetres entre la Garriga i Parets, cal tenir present que encara quedaran per desdoblar tot el tram des de Parets fins a Montcada Bifurcació, que ja s’està estudiant. I també tota la línia en direcció nord a partir de la Garriga, també sota estudi. Més enllà de les obres de desdoblament l’Ajuntament acaba de rebre el projecte d’allargament de la via morta a la Garriga al nord de l’estació, encara sense licitar. Per contra, tot apunta que el pas soterrat entre andanes i els nous ascensors de l’estació es podran posar en funcionament durant els propers mesos.

Clica a continuació per sentir la noticia