18 de Juliol de 2023 a les 14:36
L’empresa que gestiona la zona blava i vermella de la Garriga ha començat els últims dies a substituir els parquímetres que es van posar en funcionament tot just fa 4 anys, per un model diferent que pretén acabar amb els problemes que donaven els aparells que hi havia fins ara. Una modificació del contracte que es va aprovar al ple municipal del passat mes de març, i que s’ha portat a terme a mesura que la concessionària del servei ha anat disposant dels nous tòtems. Inicialment, s’han col·locat els parquímetres nous al costat de les anterior màquines. Una decisió que l’empresa va prendre després d’acordar-la amb l’Ajuntament, ja que no s’havia pogut trobar una solució per acabar amb els problemes a nivell de software i maquinària que hi havia des del primer dia amb els parquímetres tàctils. El regidor de Mobilitat, Àlex Valiente, apunta com s’està portant a terme el canvi.
Per quinze vots a favor i dues abstencions es va acordar al ple municipal de març una modificació del contracte que hi ha amb l’empresa que gestiona la zona d’estacionament regulat de la Garriga. Un canvi de la clàusula novena del plec del contracte, on s’estableixen les condicions tècniques que es consideren mínimes i que han de complir obligatòriament els parquímetres. En concret, es va acordar eliminar el requisit de disposar del display tàctil. Tot plegat ha permès substituir els tòtems anteriors, un procés que s’anirà completant les properes setmanes, a mesura que vagin arribant els nous parquímetres. L’últim pas passa per enretirar les anteriors màquines.
El canvi dels parquímetres, tal i com es va establir amb l’empresa concessionària, Mifascet, no comporta modificacions en les tarifes ni en l’ús de l’aplicació per telèfons intel·ligents, Blinkay, que serveix per pagar la zona blava i marcar l’arribada a la zona vermella.