18 de Setembre de 2025 a les 10:41
Tot just fa una setmana que es va fer públic el Pla Alternatiu de Transport (PAT) que Renfe i Adif posaran en marxa a partir del 7 d’octubre quan comenci el tall del servei de l’R3, entre la Garriga i l’Hospitalet, per l’inici de la segona fase d’obres de desdoblament de la línia entre Parets i la Garriga. Una proposta de transport per carretera que va generar malestar entre les persones usuàries i l’Ajuntament de la Garriga, pel poc volum d’autobusos previstos -un cada hora- sense que es concretés si a les hores punta hi hauria més d’un bus. Per aquesta raó, dimecres es va portar a terme una reunió amb representants de les empreses, del consistori i també amb les persones usuàries de la línia.
Una trobada on es va confirmar el Pla presentat fa pocs dies: hi haurà un servei per hora, de 6 del matí a 10 de la nit, tant en sentit La Garriga-Barcelona com en sentit Barcelona-la Garriga. Tot i així, no queden clars punts com si a les hores punta la freqüència serà més important, ja que ara és molt baixa. En aquest sentit, l’alcaldessa, Meritxell Budó, apunta que no hi ha canvis i denuncia que la Garriga sigui el municipi de tota la línia que en surt més perjudicat amb el Pla Alternatiu de Transport.
Durant la reunió també es va dona a conèixer que amb el servei de tornada de Barcelona hi haurà un autobús dels de Centelles que pararà a la Garriga – en principi, un per hora-, però no queda clar què passarà si s'omple. Per aquesta raó, tant des de l’Ajuntament com dels usuaris, es va deixar clar que cal un major freqüència a primera hora i per la tarda. A més, també es va indicar que hi haurà un 30% d’autobusos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, però caldrà trucar amb antelació per assegurar el servei. Mitjançant les seves xarxes socials la plataforma Perquè no ens fotin el tren ha apuntat que hi ha moltes incògnites i han recordat que no és un servei que s’hagi consensuat. I es deixa clar que el servei serà insuficient per la Garriga. Està previst que la setmana vinent es faci arribar a tothom la informació concreta amb els horaris definits, amb l’hora de sortida dels autobusos des de la Sínia o l’estació de Fabra i Puig i la durada del trajecte. Un servei que oferiran les empreses Sagalés, Monbus i Izaro. De fet, hi ha el compromís de fer un seguiment des del primer dia i, al cap de tres setmanes, es farà una reunió per valorar com ha anat l’arrencada.