Resuming podcast

29 de Setembre de 2023 a les 15:07

Les obres de desdoblament tallaran l’R3 entre la Garriga i Parets a partir del 12 d’octubre

Compartir

El desdoblament de l'R3 de Rodalies obligarà a tallar la línia entre la Garriga i Parets durant tres mesos a partir del 12 d'octubre i acabaran la segona quinzena del gener de 2024. Uns talls que afectaran uns 12.000 usuaris diaris, que hauran de fer el seu servei habitual amb autobús, o serveis ferroviaris alternatius. També s’ha confirmat que hi haurà autocars directes, en hores punta, que sortiran i arribaran a la Garriga.  El secretari general d'infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, ha avançat els detalls del tall de la línia.

Els usuaris de l’R3 valoren positivament els serveis alternatius durant el tall, però demanen que siguin eficients. L’esperat anunci arriba després de mesos reclamant alternatives que responguin a les necessitats de les milers de persones que es quedaran sense servei de tren. Durant els dos mesos i mig de tall s’actuarà a les estacions. En el cas de la Garriga, l’aturada permetrà substituir la catenària, la senyalització i avançar en la renovació del túnel de l’estació del Passeig dels Til·lers, on es col·locarà la nova estructura de formigó. I només hi haurà servei de tren entre Barcelona-Mollet/Parets, en funció del moment, i de Figaró fins a Puigcerdà.

 

I pel que fa als serveis alternatius per carretera hi haurà durant tot el dia servei entre Centelles i Parets/Mollet, amb autobusos directes entre les dues estacions i també un altre servei amb parades intermèdies. Cal afegir-hi els serveis complementaris directes que connectarà amb autobús, cada 30 minuts, la Garriga amb l’estació de La Sagrera-Meridiana. Un servei que funcionarà de 6 a 9 del matí, i de tornada, des de Barcelona, de 4 de la tarda a 9 del vespre. El membre de la plataforma d’usuaris Perquè no ens fotin el tren i de l’Associació per la Promoció del Transport Públic, Daniel Pi, valora els serveis alternatius.


Els serveis alternatius d’autobús tenen un cost de 13 milions d’euros. I, segons ha pogut saber Ràdio Silenci, els oferirà l’empresa Sagalés. Renfe també disposarà d’una cinquantena d’informadors a les estacions per ajudar als passatges. I falta per concretar on faran parada cadascun dels autobusos a la Garriga i a qualsevol dels pobles que hi ha entre Centelles i Parets. Un tema que es concretarà amb els ajuntaments els propers dies.  Les obres de desdoblament tenen un cost total de 155 milions d’euros. I, precisament els últims dies, s’ha anunciat una de les licitacions, de 60 milions d’euros. 5,5 milions de la actuació serviran per construir nous ascensors d’accés a les andes de les estacions de Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga. Daniel Pi reclama que els ascensors no compliquin més l’accés a les vies.

La setmana vinent està prevista una trobada amb els alcaldes del territori i també amb les plataformes que agrupen els usuaris, després que les últimes reunions programades s’acabessin suspenent. L’estiu vinent hi haurà el segon tall programat a l’R3, que serà d’uns 5 mesos, però encara no hi ha data marcada. I les previsions passen perquè la doble via estigui en funcionament a finals del 2025.

Clica aquest enllaç per escoltar la notícia