Resuming podcast

20 de Març de 2023 a les 14:55

L’oficina d’atenció al porta a porta obre al número 4 del carrer Centre

Compartir

A les portes perquè es compleixin onze mesos de la implantació del sistema de recollida de residus porta a porta, l’Ajuntament fa petits canvis. Des de l’any passat l’oficina d’atenció a porta a porta es trobava a l’antiga sala d’exposicions Andreu Dameson, a la plaça de Can Dachs. Un espai que va ser molt útil durant la posada en marxa del sistema, ja que es podia fer l’entrega de tot el material a la ciutadania, així com resoldre els dubtes que s’havien generat. Ara, un cop s’ha anat adaptat a la nova realitat el sistema, s’ha ubicat el despatx a un lloc més petit, on també hi ha tot el material necessari. Es tracta de l’oficina situada al número 4 del carrer Centre, just al costat de les dependències de la Policia Local. Un lloc que, històricament, havia estat el jutjat de pau de la Garriga, que actualment és a l’edifici de Can Raspall. La regidora de Medi Ambient, Neus Marrodan, apunta que s’ha canviat l’oficina a un espai més adequat a la demanda actual.


A l’oficina d’atenció al porta a porta qualsevol persona pot recollir etiquetes de tèxtil sanitari, bosses compostables i per envasos, notificar incidències i resoldre els seus dubtes. No es tracta de l’únic canvi en el sistema els últims dies. L’Ajuntament de la Garriga va anunciar la setmana passada canvis a l’aplicació de seguiment de la recollida de residus. L’aplicatiu per a telèfons intel·ligents, a través del qual es pot fer seguiment de les aportacions fetes i consultar informació sobre la recollida de residus, ha incorporat dues novetats. D'una banda, es poden comunicar incidències com les bosses no recollides, els cubells trencats o la presència de taques a la calçada. Un cop comunicada la incidència, a l'app apareixerà qualificada com pendent. Mentre s'estigui gestionant, apareixerà com en curs. I un cop solucionada, el temps variarà en funció de la tasca que calgui dur a terme, a l'aplicació apareixerà com a resolta. I, en segon lloc, també es pot sol·licitar a través del mòbil la recollida de voluminosos, que es pot seguir demanant a través del telèfon 900 100 672. Marrodan apunta que es van afegint millores a l’aplicació en funció de les necessitats.


Les incidències que no es puguin realitzar per la seva naturalesa, s'identificarà a l’aplicació com a cancel·lada. Serà llavors quan es posarà en contacte amb la persona responsable. L'horari del servei seguirà sent el mateix: dilluns, dimecres i divendres, de 10h a 13h; dimarts i dijous, de 16h a 19h; i el primer i tercer dissabte de cada mes, de 10h a 13h.

Clica aquest enllaç per escoltar la notícia